søndag den 28. januar 2018

TO-DO-NETVÆRK

I går fik jeg en mail fra en mediemand. Jeg har aldrig mødt hende. Men da jeg på et tidspunkt efterlyste en ny mobilløsning, var hun der straks med et godt råd og en vennepris fra hendes arbejdsplads. 
Hun var opmærksom. Hun gav. Og hun bad om intet igen.
I går sendte hun en mail ud til hendes netværk. En lille venlig nytårshilsen som ingen på nogen måde kunne føle påtrængende. Tværtimod. Den faldt på den rette dag. 1. januar, hvor vi alle lå og lavede ingenting. Der var hun i gang.
Uanset om man er selvstændig eller sidder i fast job, er netværk vigtigt.
Det samme er hvordan man bruger det. Og den helt rette brug, sætter spor i det netværk, som er så vigtig for vores karriere.
Så hvis du ikke allerede har dit netværk med på din to-do-liste her i 2015, så er det måske på tide, at det kommer med.
Og husk at behandle det som en lækker flødebolle fra Summerbird. Den kommer ikke i din hånd af sig selv. Du skal beslutte dig for at du vil have den. Så skal du købe den. Og så bør du ikke trykke for hårdt, før du er klar til at spise den. Og når det er tid, så ligger der en lækker lille marcipanoverraskelse i bunden og venter.
Jeg kender mennesker jeg kun hører fra når de har brug for mig. Det er fandemar for sent. For karmaloven gælder i netværk. Jo mere du giver, jo mere vil du få. 
Så godt nytår mediesvin. Og spørg nu ikke hvad dit netværk kan gøre for dig. Start med at spørg om hvad du kan gøre for det. Bagefter vil du ikke have brug for at spørge hvad de kan gøre for dig. De gør det bare.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi løser alle former for grafiske opgaver og visuel præsentation

Kompetencer Vi løser alle former for grafiske opgaver og visuel præsentation. Herunder webproduktion, grafisk design og layout, redesign ...