søndag den 28. januar 2018

GIV – OG JEG LOVER DU SKAL FÅ

Hvad nytter det man har et godt netværk, hvis man ikke bruger det. Eller endnu værre, at netværket ikke ved, at man er en del af det?

Jeg tror ikke at nogen efterhånden er i tvivl om, at netværk er drønhamrende vigtigt. Det gælder både socialt, men lige så meget fagligt.
Derfor bruger vi alle meget tid på at finde de rette netværk og ofte er vi en del af ikke blot eet, men flere.
Mange af disse netværk eksisterer, helt som vores, på de sociale medier. Og der er det nemt, blot at være en flue på væggen, hvor man kan trække det ud af det man kan bruge, uden at efterlade nyt eller sågar et spor.

Og dette er såmænd godt nok – hvis det er et netværk hvor man betaler folk for at sidde og fodre en med nyt og godt.
Men sådan et netværk er Medier ikke. Det der gør vores netværk levende og af værdi for os alle, er alle jer der hver dag kommer med nyt. Og alle jer der byder det nye velkommen med kommentarer eller bare gode svar. Og det gør I fandemar godt.

Der går efterhånden ikke en dag, uden at jeg sidder og klapper i mine hænder, når jeg ser hvor godt et netværk Medier er blevet, og hvor gode I er til at hjælpe hinanden.
Der hvor vi er i dag, er faktisk tæt på det jeg drømte om, da jeg for 4 år og små 5 måneder siden oprettede gruppen.
I starten var den mest aktive herinde, af gode grunde, mig. Og nogle dage var det godt nok op ad bakke, og ind imellem følte jeg at jeg skrev til et stort tomt hul. Men da responsen og tilbagemeldingerne så småt begyndte at komme, og de næsten altid var positive, fortsatte jeg, for jeg havde en fornemmelse af, at der kunne ligge guld gemt i sådan et netværk.
Ikke i form af kroner og ører, men i form af viden og gode forbindelse. Og det har vist sig, at det gør der.
For det her er ved at udvikle sig til en sand guldgrube af givende mennesker.
Der er mange måder at netværke på, og vi bruger jo alle vores netværk forskelligt. Fred være med det. Men med et netværk der ikke er stærkere end sine medlemmer, er det vigtigt, at det er de helt rette.
Mit eget mantra for dette netværk er meget enkelt; “hvad kan jeg hjælpe med?”
For jeg har fundet ud af , af mit netværk er aldrig bedre end det jeg selv lægger i det. Så ønsker jeg mig et godt netværk, er jeg nødsaget til at være et godt netværk for andre.
Og gudskelov er jeg ikke den eneste der har den indstilling. For mange af jer herinde, er så generøse i jeres hjælpsomhed. I LIKEr og I DELer og I kommentere. Og hver gang til stor gavn og glæde.
Og hvis I føler, at netværket bruger jer, mere end I bruger det. Så husk på, at hver gang I er synlige i netværket, med hjælp og gode råd, så er I set, og endnu vigtigere, så er I med til at skabe det bedste og mest givende netværk.
Og kommer der en dag I selv er søgende, så er vi her, det aktive og levende netværk, der bare venter på at kunne hjælpe jer. For det har I jo selv sørget for.
Så til alle jer der konstant giver, uden umiddelbar tanke på, at få igen. I skal vide, at I er set og I er LIKEt!.
Og jeg tror på, at  det I kan er unikt og meget vigtigt i vores samfund. Nemlig kunsten at netværke og så uselvisk at give til andre.
Tak for jeres netværk. Jeg er vild med jer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi løser alle former for grafiske opgaver og visuel præsentation

Kompetencer Vi løser alle former for grafiske opgaver og visuel præsentation. Herunder webproduktion, grafisk design og layout, redesign ...